Ga na op welke plek deze te zien zijn. Waar, waarom en voor wie.

 

Buiten, op het internet etc. Volgens mij is dit een flyer voor een Arabische feest.

 

Waarom heeft het beeld ‘stopkracht’ volgens jou?

 

Het plaatje spraak mij erg aan omdat het anders is dan andere flyers.

 

Wat maakt dit beeld speciaal/uniek in vergelijking met soortgelijke beelden?

 

Vaak wordt er gedacht bij typografie aan de westerse letters. Bij dit plaatje is er gebruik gemaakt van Arabische typografie. Daarnaast is er gebruik gemaakt van een modernere opzet.

 

Waarom werkt iets goed en waarom niet?

 

Ik denk dat dit mij meer aanspreek door dat het er is gespeeld met de Arabische woorden. Dit maakt het een stuk interessanter om naar te kijken. Ik kan het natuurlijk niet lezen, maar door dat het zo is neergezet werkt dit echt.

Geef een reactie

