Week2

Waarom heeft het beeld ‘stopkracht’ volgens jou?
Omdat dit het logo is van een van de betere bands in de wereld. Daarnaast is het niet een standaard logo. Het is echt een vrolijk logo.


Welke basisvormen kom ik tegen?

Het logo lijkt op een klein mannetje. Dus je kan zeggen dat de basisvorm een mens is.


Waarom heeft het deze vorm? Welke functie dient dat? Wat zou het beeld ten goede komen?

Ik weet niet of dat deze vraag van toepassing is bij dit logo.


Wat maakt dit beeld ‘speciaal’/uniek in vergelijking met soortgelijke beelden?

Er zijn geen soortgelijke beelden, dat is juist wat het zo uniek maakt. Dit beeldmerk hoort gewoon bij Jamiroquai.


Waarom werkt iets goed en waarom niet? (Hoe zou jij het aanpakken?)

Dit logo werkt niet opzich zelf. Dit logo heeft Jamiroquai nodig. Door de bekendheid van Jamiroquai werkt die logo. Daardoor kan je niet echt zeggen: “Zou je dit anders aanpakken”.

Waarom heeft het beeld ‘stopkracht’ volgens jou?

Toen ik een aantal jaren jonger was (8) kreeg ik een jas van mijn vader van Diesel. Sindsdien ben ik helemaal weg van het logo van die kledingmerk. Ik vind dat het logo echt past bij het bedrijf.

Stoer !


Welke basisvormen kom ik tegen?

De cirkel rond het hoofd is een basisvorm. Het hoofd zelf is niet echt een basisvorm.


Waarom heeft het deze vorm? Welke functie dient dat? Wat zou het beeld ten goede komen?

De cirkel is voor de tekst. Dus als de cirkel er niet was geweest had de tekst ergens anders komen te staan of op een andere manier. De tekst in (en) de cirkel maakt het logo.


Wat maakt dit beeld ‘speciaal’/uniek in vergelijking met soortgelijke beelden?

Het is gewoon een uniek logo. Er zijn (bijna) geen logo’s die hier op lijken.


Waarom werkt iets goed en waarom niet? (Hoe zou jij het aanpakken?)

Dit logo werkt goed. Dit omdat het past bij het product wat verkocht word. Daarnaast is het ook een logo wat niet op anderen lijkt. Dus een heel goed herkennings punt.

 

 

 

Waarom heeft het beeld ‘stopkracht’ volgens jou?

Het gaat mij echt om de logo’s zelf. De logo’s van Schiphol zijn zo goed gemaakt dat iedereen ze kan begrijpen.


Welke basisvormen kom ik tegen?

Heel veel basisvormen. Daarom zijn de logo’s ook zo een succes. Peter Wagner heeft echt goed gekeken naar basisvormen en het zo simpel mogelijk gehouden.


Waarom heeft het deze vorm? Welke functie dient dat? Wat zou het beeld ten goede komen?

Zo als hier boven. Omdat veel verschillende mensen die verschillende talen lezen en schrijven op Schiphol komen en deze toch de weg kunnen wijzen. Dit is heel erg goed.


Wat maakt dit beeld ‘speciaal’/uniek in vergelijking met soortgelijke beelden?

Deze beelden zijn niet uniek. Het doel is juist om het zo simpel mogelijk te houden.

 

Waarom werkt iets goed en waarom niet? (Hoe zou jij het aanpakken?)

Het werkt perfect. Mensen die de Nederlandse/Engelse taal niet kunnen lezen, komen toch op de juiste plek.

 

 

 

 

 

Waarom heeft het beeld ‘stopkracht’ volgens jou?

Omdat deze illustratie altijd op een van de mooiste auto staan die worden gemaakt.


Welke basisvormen kom ik tegen?

Vier cirkels.


Waarom heeft het deze vorm? Welke functie dient dat? Wat zou het beeld ten goede komen?

Dit vond ik over het logo “The Audi badge the ‘Four Rings’ is the emblem of one of the oldest car manufacturers in Germany. It symbolises the 1932 merger of the four independent motor-vehicle manufacturers: Audi, DKW, Horch and Wanderer. Together with the NSU brand, which joined in 1969, these companies are the roots of the present-day AUDI AG.”

Zo op het oog is het een simpel logo maar zoals altijd zit er een diepere gedachten achter.


Wat maakt dit beeld ‘speciaal’/uniek in vergelijking met soortgelijke beelden?

De cirkels zijn natuurlijk niet uniek. Het logo heeft veel weg van het Olympisch logo. Maar zet je dit logo op een dikke R8, dan krijgt het logo een hele dikke unieke uitstraling.

 

Waarom werkt iets goed en waarom niet? (Hoe zou jij het aanpakken?)

Het logo vind ik op zich best saai. Maar zo als vaak, krijgt het logo zijn kracht door het product waar hij bij hoort.

 

 

 

 

 

 

Waarom heeft het beeld ‘stopkracht’ volgens jou?

Het is de bedoeling dat deze drie vlekken een zielig zeehondje uitbeelden. Dit is ook zeker gelukt volgens mij. Dit maakt die beeld krachtig voor mij. Er is alleen gebruik gemaakt van alleen drie zwarte vlekken en toch is het ze gelukt om de kijker een gevoel van affectie te geven.


Welke basisvormen kom ik tegen?

Zwarte vlekken.


Waarom heeft het deze vorm? Welke functie dient dat? Wat zou het beeld ten goede komen?

Het heeft deze vorm omdat het een zeehond moet uitbeelden. Simpel maar toch erg krachtig.

 
Wat maakt dit beeld ‘speciaal’/uniek in vergelijking met soortgelijke beelden?

Dit beeld is zo uniek omdat je hier gebruikt is gemaakt van bijna niets. Het was natuurlijk makkelijker geweest om een foto te laten zien van een zeehond. Maar dit hebben ze niet gedaan. Het is ze gelukt om met alleen drie vlekken toch een krachtig beeld te maken.

 

Waarom werkt iets goed en waarom niet? (Hoe zou jij het aanpakken?)

Boven beschreven.

 

 

 

 

 

 

Waarom heeft het beeld ‘stopkracht’ volgens jou?

Het logo van appel heeft niet zo zeer ‘stopkracht’ op mij. Maar meer het logo en het bedrijf. Het is ze gelukt om met dit logo een way of living te creëren. Je houd van dit logo of je haat het.


Welke basisvormen kom ik tegen?

De basisvorm is heel duidelijk een appel.


Waarom heeft het deze vorm? Welke functie dient dat? Wat zou het beeld ten goede komen?

Op dat het bedrijf apple heet.


Wat maakt dit beeld ‘speciaal’/uniek in vergelijking met soortgelijke beelden?

Het bedrijf zelf maakt dit logo uniek.

 

Waarom werkt iets goed en waarom niet? (Hoe zou jij het aanpakken?)

Dit logo werkt perfect. Bijna iedereen in de wereld kent dit logo en weet dat de producten vaak mooi van design zijn.

 

 

 

 

 

 

 

Waarom heeft het beeld ‘stopkracht’ volgens jou?

Dit graffiti werk is te zien in Koog aan de Zaan onder de A8. Het is een prachtig. Echt heel vet gemaakt.


Welke basisvormen kom ik tegen?

Geen basisvormen.


Waarom heeft het deze vorm? Welke functie dient dat? Wat zou het beeld ten goede komen?

Er zijn geen basisvormen gebruikt.


Wat maakt dit beeld ‘speciaal’/uniek in vergelijking met soortgelijke beelden?

Het is gewoon prachtig gemaakt. De meeste graffiti illustraties vind ik lelijk. Maar dit is gewoon met veel moeite gemaakt. Het maakt het helemaal speciaal omdat de bovenste illustratie te herinnering is van iemand die is overleden.


Waarom werkt iets goed en waarom niet? (Hoe zou jij het aanpakken?)

Het werkt goed omdat je ziet dat hier echt moeite voorgedaan is en niet zomaar een tag.

 

 

Waarom heeft het beeld ‘stopkracht’ volgens jou?

Omdat ik iedere dag met het bedrijf te maken heb waar van dit logo is.


Welke basisvormen kom ik tegen?

Het logo bestaat uit twee pijlen.


Waarom heeft het deze vorm? Welke functie dient dat? Wat zou het beeld ten goede komen?

Volgens mij moet het op een spoor lijken. En de pijlen stellen het reizen voor. Maar je kan er ook een N en een S inzien.


Wat maakt dit beeld ‘speciaal’/uniek in vergelijking met soortgelijke beelden?

Het is in preciepe een heel simpel logo. Maar het past wel echt bij de NS. Dit maakt het denk ik uniek.

 

Waarom werkt iets goed en waarom niet? (Hoe zou jij het aanpakken?)

Veel mensen hebben een lichtelijk hekel aan dit logo. Maar dit komt omdat de NS (voorheen) vaak de treinen niet op tijd lieten rijden. Ik zou het niet anders aanpakken. Dit log hoort bij de NS het is een herkenning voor veel mensen.

 

 

 

 

 

 

Waarom heeft het beeld ‘stopkracht’ volgens jou?

Ik denk dat dit wel een van de bekendste illustraties ter wereld is. Ik vind het best wel machtig om te zien dat je door een simpele M toch zo veel bekendheid en herkenning kan creëren.


Welke basisvormen kom ik tegen?

Een M.


Waarom heeft het deze vorm? Welke functie dient dat? Wat zou het beeld ten goede komen?

Het is de M van Mcdonalds. Het uitbeelden van het bedrijf Mcdonalds.


Wat maakt dit beeld ‘speciaal’/uniek in vergelijking met soortgelijke beelden?

De illustratie is uniek vooral omdat iedereen het in de wereld kent. Maar dan ook iedereen. Er zijn niet veel bedrijven die het gelukt is om hun logo zo bekend te maken.

 

Waarom werkt iets goed en waarom niet? (Hoe zou jij het aanpakken?)

Het bedrijf Macdonalds staat vaak voor slecht. Maar het is ze gewoon gelukt om het logo zo sterk te maken. Dit komt vooral omdat het zo simpel is en dus heel erg herkenbaar voor mensen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Waarom heeft het beeld ‘stopkracht’ volgens jou?

Ik kom zelf uit Zaandam. En de Albert Heijn is toch een bedrijf waar mening Zaankanter trots op is.

Daarnaast vind ik het ook nog best een mooi logo.


Welke basisvormen kom ik tegen?

De A en de H.


Waarom heeft het deze vorm? Welke functie dient dat? Wat zou het beeld ten goede komen?

Het staat voor de eerste letter van Albert en de eerste van Heijn. Maar dit zie je er niet echt in terug.


Wat maakt dit beeld ‘speciaal’/uniek in vergelijking met soortgelijke beelden?

Er is heel mooi gebruikt gemaakt van de letters A en H. Je ziet niet direct dat het deze letters moeten voorstellen. Maar dat maakt niet uit want de illustratie zelf is al best mooi. En uniek.

 

Waarom werkt iets goed en waarom niet? (Hoe zou jij het aanpakken?)

Het werkt zeer goed. Als mensen dit logo zien weten ze wat er bedoelt mee wordt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Waarom heeft het beeld ‘stopkracht’ volgens jou?

Omdat als je dit logo op een feest of flyer ziet je gegarandeerd een goed feest krijgt.


Welke basisvormen kom ik tegen?

Een grote Q in de kleur oranje


Waarom heeft het deze vorm? Welke functie dient dat? Wat zou het beeld ten goede komen?

Het staat voor de Q van Qdance.


Wat maakt dit beeld ‘speciaal’/uniek in vergelijking met soortgelijke beelden?

Hier is ook gekozen voor een simpel logo. Maar door die simpelheid is het makkelijker te herkennen voor mensen. Uniek is het niet echt.

 

Waarom werkt iets goed en waarom niet? (Hoe zou jij het aanpakken?)

Het logo werkt omdat het voor iets staat. Qdance staat voor goede feesten met super veel kwaliteit. Dit is ook wat mensen verwachten als ze dit logo zien staan.

 

 

 

 

 

 

Waarom heeft het beeld ‘stopkracht’ volgens jou?

Ik vond dit zo een leuk en vrolijk logo.


Welke basisvormen kom ik tegen?

Een cirkel

Waarom heeft het deze vorm? Welke functie dient dat? Wat zou het beeld ten goede komen?

De cirkel stelt de wereld voor. En in die cirkel staan alle kenmerken van het product.

Wat maakt dit beeld ‘speciaal’/uniek in vergelijking met soortgelijke beelden?

Het is een niet veel voorkomend logo. Als je dit logo voor de tweede keer ziet zal je het herkennen.Het is alleen niet zo bij dit logo dat het echt vertelt wat het bedrijf doet. Maar dat is zo ie zo niet vaak.

Waarom werkt iets goed en waarom niet? (Hoe zou jij het aanpakken?)

Als ik dit logo had ontworpen had ik het product in het logo terug laten komen. Maar ik had wel het speelse erin gehouden.

 

 

 

 

 

Waarom heeft het beeld ‘stopkracht’ volgens jou?

Het drankje drink ik elke dag. De illustratie beeld precies uit waar het bedrijf voor staat. Niet alleen met de drankjes maar ook met de sponsoring van extreme sporting.


Welke basisvormen kom ik tegen?

Een cirkel in het midden.


Waarom heeft het deze vorm? Welke functie dient dat? Wat zou het beeld ten goede komen?

Ik denk dat het de kracht van de stieren die tegen elkaar aan botsen uitbeeld.


Wat maakt dit beeld ‘speciaal’/uniek in vergelijking met soortgelijke beelden?

Herkenning


Waarom werkt iets goed en waarom niet? (Hoe zou jij het aanpakken?)

Waarom heeft het beeld ‘stopkracht’ volgens jou?

Leuk vrolijk poppetje. Het poppetje staat voor Awakenings.


Welke basisvormen kom ik tegen?

Er zit niet echt een vorm in. Het moet een mannetje met armpjes en voetje voorstellen. Maar dan is dit op een hele kinderlijke manier weergeven.


Waarom heeft het deze vorm? Welke functie dient dat? Wat zou het beeld ten goede komen?

Om het speels te houden. Het hoeft niet altijd moeilijk en ingewikkeld te zijn.


Wat maakt dit beeld ‘speciaal’/uniek in vergelijking met soortgelijke beelden?

Het speelse zie je niet zo vaak. Vaak is het strak en serieus.


Waarom werkt iets goed en waarom niet? (Hoe zou jij het aanpakken?)

Dit kan je alleen doen als je zoals Awakenings feesten organiseert. Dit zou niet passen bij bijvoorbeeld een serieus accountants kantoor.

 

Waarom heeft het beeld ‘stopkracht’ volgens jou?

Het is zo een simpel logo , maar ik heb wel van kom er maar is op.


Welke basisvormen kom ik tegen?

Het Nike teken.


Waarom heeft het deze vorm? Welke functie dient dat? Wat zou het beeld ten goede komen?

Ik zou echt niet weten waarom het deze vorm heeft. Het is simpel maar super origineel. De vorm straalt toch een sterk gevoel uit.

 

** herstel de vorm moet een vleugel van een griekse godin voorstellen.???????


Wat maakt dit beeld ‘speciaal’/uniek in vergelijking met soortgelijke beelden?

Je ziet deze illustratie niet terug. Nike is de enige die dit logo gebruikt.


Waarom werkt iets goed en waarom niet? (Hoe zou jij het aanpakken?)

Het logo is sterk apart en simpel. Daarom werkt het denk ik.

 

 

Geef een reactie

